Oudshoorn

13 maart 2017

IMG_1274IMG_1292IMG_1314IMG_1335IMG_1341IMG_154311 maart. We reizen van Knysna naar Oudshoorn. Via een prachtige route. Van de zee weer het binnenland in. Onderweg bezoeken we een struisvogelboerderij. Onze gids daar kon ons heel duidelijk vertellen hoe het op deze boerderij toe gaat. Na het bezoek aan de boerderij door naar onze tenten in Buffels Drift.  Daar arriveren we om twee uur en kunnen kiezen, olifanten voeren of een bezoek aan de Cango grotten. De afgelopen jaren hebben we verschillende grotten bezocht, dus wordt het olifanten voeren. Daarbij is deze lodge weer zo leuk,

we genieten van de dieren die om de tent heen lopen. S avonds vanuit het restaurant struikel je bijna over de dieren en ook de volgende dag lopen de verschillende antilopen langs onze tent.

12 maart, de laatste etappe van onze reis. Van Oudshoorn naar Kaapstad . Door redelijk droge bergen , maar ook langs verschillende wijnboeren. Heel afwisselend. We zouden een bezoek brengen aan Signal Hill, en eventueel de Tafelberg, maar vanwege de wind mag onze bus daar niet naar Signal Hill rijden. En de gondel voor de Tafelberg gaat ook niet. Dus dan maar rechtstreeks naar het hotel, waarna wij met Toon en Wilma, Dick en Annet nog een lekkere wandeling maken naar het Waterfront. Een wijk aan het water, met gezellig terrasjes eetgelegenheden en winkels.

13 maart  we zouden deze ochtend beginnen met een bezoek aan de Tafelberg, maar ook vandaag, te veel wind. Dus nu naar het Kasteel de Goede Hoop , we bezoeken een mooi park, nemen een kijkje in St George Kathedraal waar Desmund Tutu 10 jaar aartsbisschop is geweest. Rijden naar Signal Hill voor het wel erg mooie uitzicht en bezoeken Bo-Kaap de heel kleurige Maleisische wijk.  Een aantal van ons gaat daarna naar Robben eiland, maar vanwege eerdere ervaringen met niet al,te grote boten op redelijk woelig water, zeeziek, besluiten wij niet mee te gaan, dus even tijd om te schrijven. Morgen rijden we naar Kaap de Goede Hop en Kaap punt. Ook weer een hele dag op pad. IMG_1528IMG_1510IMG_1482IMG_1464IMG_1433IMG_1406IMG_1397IMG_1381IMG_1370

1. Willy:
    14 maart 2017
    Bert kijkt naar zijn bord en denk moe ik het hier mee doen. de rest is helemaal niet met eten bezig zo te zien. Maar tot nu toe over de reis niets te klagen lijkt me.
  2. Rick en Manon:
    14 maart 2017
    Ik wens jullie nog veel plezier de laatste dagen. Geniet nog van alle moois. X ons